31 december 2009

Torsdagen den 31 december 2009 [körs som lördag]



- Gott Nytt År på Dig din tokiga busschaufför.
- Detsamma, detsamma Din gamle stolle.
- Kör en Linje XXX:a 05:50 - 07:50 och sedan rast till 13:50 långt från hemmet. Vad gör man i 6 timmar långt hemifrån?
- Man borde fundera på varför man accepterar den typen av tjänster eller överväga om det är så smart att vara busschaufför?

- Jag gick och letade efter brandsläckare i vagn 212 när vi fick hit den och det tog mig tre varv i bussen krypande innan jag hittade en brandsläckare väl instoppad under ett par passagerarsäten. Om jag ville ta den i bruk var det ett litet helsicke att få loss den och hade bussen brunnit vete katten om det ens varit värt att försöka? Sedan fattades som vanligt, höll jag på att säga, förbandsväskan - endast skylten fanns. Någon skylt till brandsläckaren fanns inte.
- Jag hörde att orsaken till dessa "smarta" placeringar av brandsläckarna var att hindra ungdomar från att stjäla dom. Kan undra hur smart det är ur brandsäkerhetssynvinkel.

- Jag läste att Taxi vill ha fler taxifickor vid varje krog och då kunde jag inte låta bli att undra varför inte Västtrafik kräver busshållplatser i alla fall nära krogarna?
- Vill vi verkligen ha alla som suttit i baren en hel kväll?
- Okej då - dom får väl fortsätta att åka taxi med galonöverdrag. Fast detta med svarttaxi är lite märkligt och antyder lite skyddad verkstad.
- Jag hörde att man i Borås har en speciell nattbuss för att köra hem krogbesökare.
- Man kan väl använda lastzoner som taxifickor på nätterna.
- Apropå Svarttaxi så är det rätt trögt att kränga certifierade kassaregister. Av beräknade 200.000 småföretagare har 3000 nappat.
- Undrar hur politiskt möjligt det kommer att bli kasta ut 197.000 småföretag i arbetslöshet?!
- Det var också en fråga. Faktum är att arbetslösheten stiger i Borås och snart tillkommer "alla som inte Veolia ville ha".  Det lär väl bli en hög...

- Här om dagen körde man in bussen som hade elbrand. Märkligt nog hade inte bussen som brann inte tillräckligt hög status och tydligen hade utbytesbussen också låg status för den byttes snabbt ut på depån.
- Det är lite kul att man konstaterar att "något av det mest grundläggande vi har är våra kommunikationer och att dessa kommunikationer har stor betydelse för jobben, företagen och boendet i både storstad och på landet."
- Jojo! Då handlar det knappast om busschaufförernas jobb. Där ligger vi illa till igen! Men pensionärernas ekonomiska situation kommer väl att förbättras under valåret 2010.
- Det hoppas jag verkligen och jag hoppas att det håller i sig till 2011, he he he!


Inga kommentarer: