22 december 2009

Tisdag den 22 december 2009



- Nu vet man hur det känns att bli utfrusen av BL...
- Utfrusen? Hur då?
- Vagn 206 hade en innertemperatur som var densamma som yttertemperaturen. Yttertemperaturen var - 12 grader Celsius!
- He he he då ångade andedräkten rätt bra inne i bussen.
- Det kan Du tro. Det var ingen risk att man svettades. Det är i stunder som denna man inser att yrket har sina baksidor.
- Hur var det nu han sa snubben? Jo han hoppades att han fick välja vilka han skulle få jobba ihop med på nya jobbet!
- Glöm och dröm skulle jag sagt. Ja det var en lycklig skit.
- Han kanske ville ha arbetskamrater som kunde tänka längre än näsan räcker.
- Hur var det nu med dagens visdomsord: Antingen övertid eller arbetslös!

- Vi hade visst fått en julkorg från Västtrafik!
- Jag såg korgen. Vad hade det varit i den?
- Hur skall jag veta det, inget hade lämnats kvar. Gamar och kleptomaner var före oss.
- Ja, det råder knappast nån kamratskap på den depån längre, det är bara att roffa åt sig.

- Jag kom just att tänka på en sak!
- Jaha?
- När vi var på den där träffen med Veolia sa han att vi ses i slutet av februari då det är riktigt mycket snö!
- Han kanske ljög!
- Usch vad jag hatar falskhet... Riktigt rejält faktiskt!



Inga kommentarer: