16 december 2009

Onsdagen den 16 december 2009 Del II






- Gå in på denna sida: Musikhjälpen
- Det är en trevlig sida som fungerar blott några dagar till.
- Och ändamålet är helt Okej!
- Kan Du nu recappa det Du nyss sa?

- 50% av min körväg idag saknade alla former av sand eller salt och man liksom gled in i hållplatserna och på vissa ställen var det lämpligt att hitta en alternativ hållplats. Att stanna i en lutande backe är liksom inget alternativ ute på bôggda!


- Jag hörde nån påstå att vi två skulle vara negativa?
- Undrar just varför? Att tjänstemän istället för läkare bedömer Din arbetsförmåga vid sjukdom är väl inget negativt eller att jurister avgör vad som är lämplig mängd smärtstillande istället för Din läkare - vad ligger det negativa i det? Det är väl bara en ny praxis!
- Och att jag tycker det är lite lustigt att vi fått varsin ny prishandbok finner jag inget negativt i.
- Lika lite negativt är det att det nog blir lite bättre ordning i bussen vid hemfärd med skolbarnen när bälteskraven kommer. Det blir troligen betydligt mindre gymnastik i bussen.
- Kan det vara ett skällsord att kalla nån yrkespolitiker?
- Det tvivlar jag på, det torde snarare vara smicker. En sak var dock lite märklig för när jag googlade på utbildning till yrkespolitiker fick jag inga träffar. Här har det svenska utbildningsväsendet misslyckats.

- Misslyckas eller lyckas kan ju vara frågan. Jag hörde just ett radioprogram om några forna sovjetiska satellitstater och ett av deras stora problem var den stora andelen rysktalande ryssar som Sovjet planterat in en gång i tiden. Begreppet multietnicitet hade verkligen inte gått hem där.
- Om jag fattat det hela rätt är det rätt få områden på jorden som accepterar multietnicitet. Israelerna bygger murar mot sådan vederstyggelse och även turkarna har vissa problem för att ta några mer kända exempel.
- Glömmer Du inte fransmännen i detta nu! Detta med nationella särdrag, kultur och språk är väldigt överskattat på sina håll.




Inga kommentarer: