28 december 2009

Måndagen den 28 december 2009


- Åter till civilisationen sa hon och åkte.
- Det bror allt på vad man jämför med va?

- Det kom en glad lax på bussen och undrade om han kunde åka på skolkortet och jag frågade när skolan börjar?
- Vad sa han då?
- I januari. Bra sa jag då börjar nog Ditt skolkort också att gälla igen.
- Kul typ. Men vet Du var tätort Borås slutar gälla?
- Vid Karlberg?
- Nope! Tydligen i Limmared, åtminstone om man är välsolad och vägrar fatta svenska, och föraren är lat och inte orkar tillkalla polis långt utanför Borås!
- Det är ju ledigt på SFI nu också - jullov tror jag dom kallar det.

- Nu vet jag vad vajerräcken och trafikdelarskyltar är till för!
- Tro dä?
- Dom är till för att köra ner. Lite som käglorna på en bowlingbana. Fan vet om inte föraren skriker strike också.

- Nej käre broder och kollega nu skall Du och jag ägna oss åt upphandlingssystemets avigsidor ett tag.
- Har Du sagt det så... Tror Du verkligen alla dom avigsidorna ryms i denna lilla bärbara datorn?
- He he Du är snart ett lika hopplöst stolpskott som vissa av de nyanställda på Veolia.

- Jag har en käck länk till Dig här: http://sjobergsblogg.blogspot.com
- Den har jag redan sett, men ändå....


Inga kommentarer: