11 november 2008

Tisdagen den 11 November anno 2008


En irakier hade fått uppehållstillstånd i Sverige och själaglad över detta. Han ville så gärna tacka svensken för detta. Sagt och gjort :
Han gick ut på stan, träffade en man, som han tilltalade med orden :
Jag vill tacka Dig för den stora ynnerst Ni har delgivit mig, genom att jag får stanna i Sverige. Fick svaret : Tacka inte mej, för jag är ifrån Iran. Suck !
Han gick fram till ytterligare en person, som han tilltalade med orden :
Jag vill tacka Dig för den stora, stora ynnerst Ni har delgivit mig, genom att jag får stanna i Sverige. Fick svaret : Tacka inte mej, jag är ifrån Pakistan. Suck, Suck !
Han gick fram till ytterligare en person, som såg lite nordisk ut (?) som han tilltalade med orden :
Jag vill tacka Dig för den STORA, STORA, STORA ynnerst som Ni delgivit mig, genom att jag får stanna i Sverige. Fick svaret : Tacka inte mej, jag är från Jugoslavien.
Frågade då jugoslaven : Finns det inga svenskar här i stan ???????????
Jugoslaven tittar på sitt armbandsur och säger :DU FÅR VÄNTA TILL KLOCKAN 17:00, FÖR DÅ SLUTAR SVENSKARNA ATT JOBBA !!!!!!!!!!!!!!!!! Rasism eller? Det är i alla fall en kul historia.


Det blir nog jul på Resecentrum i år också, i alla fall om man skall tro de våghalsiga lampuppsättarna....
Har man en relativt ny mobiltelefonmodell (iphone) kan man tydligen ladda ner nått program som hjälper en att hålla rätt hastighet. Kör man för fort börjar telefon-faan att låta illa. Jaja tänker gubben och sedan då? Jo det svaret kommer nu: Man laddar ner ett slipsknytarprogram till yuppinallen (iphone). Vill man kolla med hjälp av en dator så får man gå till Knyta Slipsen som visar steg för steg. Nice!


Hur viktig är förbandsväskan i en linjebuss? Tydligen inte sååå viktigt för det fattas i vissa av "våra" bussar. Samma sak med brandsläckare - det räcker med en för böveln. På depånivå repareras inget längre. Depå är under långsam och så billig avveckling som möjligt med andra ord.
I det ljuset verkar inte teambuilding så aktuellt... fast det var jävligt roligt de gånger man var med på sådant.



















Buzznet :

Inga kommentarer: