16 augusti 2011

Tisdagen den 16 augusti 2011

Bo: Du Roy, jag kom att tänka på en irriterande sak.

Roy: Irriterande sak? Nu blev jag nyfiken!

Bo: Som äldre och med fru som är i behov av rullstol är det väldigt irriterande med parkeringsidioter som parkerar så nära att man knappt får upp bildörren. Sådant fattar inte nämnden i Tranemo Kommun. De är nog bara handikappade på ett annat ställe.

Roy: Låter troligt. Det nya modeordet är tandläkarinspirerad. Allt som har med munhygien kan idag vara tandläkarinspirerat. Då slipper man blanda in den yrkeskåren och begreppet kan tänjas i det oändliga och låter ändå förtroendeingivande om man är lagd åt det hållet.

Bo: Jaja den underbara reklamens värld. Det är faktiskt en veten-skap hur man påverkar människors köpvanor och får dom att göra som man själv vill.

Roy: NetonNet vill att skoleleverna ska köpa en ny bärbar dator för 7000 kr inför skolstarten.

Bo: Så den gamla från förra terminen har alltså klappat ihop. Tydligen ingen vidare kvalitet. Reklamens värld är verkligen underbar.
Sedan gör väl pensionärsorganisationerna sina egna stickprovs-undersökningar som får stor uppmärksamhet. Ett sätt att upp-märksamma prisnivåerna för de äldre.

Roy: Jag hörde en väldigt ljuvlig historia om föräldrar som tar hand om barnens fysiska minnen i sitt förråd.
Det märkliga var att när sagda barn sedan själva skulle ta hand om dessa fysiska nostalgi-minnen var de inte lika viktiga längre.

Bo: Har Du märkt en sak?

Roy: Nått speciellt Du tänker på!

Bo: Jag tänker på detta med att vara lite veckovill. Allt som ofta får man gå och hämta dagstidningen för att se vilken dag det är idag. Det känns lite märkligt ibland.
Samma sak med skolstarten som lär stunda. Man har ingen riktig koll längre.

Roy: Nu skiter jag i om det är söndag eller fredag. Nu skall jag uppsöka en soffa och imitera Kronblom.

Inga kommentarer: