08 mars 2010

Måndagen den 8 Mars 2010





- Herre Gud, i lördags fyllde ju Erik H år. Tur att vi hann gratta!
- Jag hörde att han trivs på Veolia. Det känns skönt.
- Jo det är en bra start hos en ny arbetsgivare. Bara att gratulera.
- Märkligt nog så fungerar inte Veolias skolbusstrafik i Tranemo och Svenljunga!
- Vadå märkligt..? Det framgick redan av den tryckta tidtabellen att den inte skulle fungera. Vi skrev visst redan då om det!
- Så dom står och ljuger i TV då? TV4 Borås hade nått inslag om saken. Se här!
- Ljuger och ljuger. Skall man spara pengar så får ju nån sitta emellan eller hur? Flertalet förare körde för BL innan så dom vet hur den gamla skoltrafiken gick, men den är ju indragen. Nu är det ordinarie trafik som gäller och inga speciella skolbussar och det hade "mina" elever aldrig fått nån info om när jag frågat dom.

- Och Västtrafiks nya biljettsystem verkar ingen gilla eller ens förstå sig på.
- Det är till och med så att man läser att dom ber om ursäkt för att dom krånglar till det i onödan.
- Men jag undrar hur man skall kunna få manuell utcheckning på en fullsatt buss med stressad förare och stressade passagerare. Man blir omedelbart betraktad som ett hinder som måste undanröjas.
Men Västtrafik tycker att Du skall ringa 0771-414300 inom 60 dagar. Krånglar det då varje resa blir det en hel hoper samtal. Jag kan tycka att det inte gynnar kollektivt resande.
- Eftersom Västtrafik uppmanar sina resenärer att höra av sig till Kundtjänst med anledning av detta fantastiska underbara bedårande nya betalsystem så råder det en ständig överbelastning hos Kundtjänst och då skall man mejla istället.
- Kan det vara biljettsystemet som skapar denna överbelastning tror Du?
- Det verkar troligt! Många förare tycks inte förstå det nya systemet och vi tycker att det är rätt luddigt, all information till trots.

- Taxi anser sig vara en del av kollektivtrafiken ser jag.
- Jo jag hörde det och det är väl delvis sant och delvis inte sant.
- I Stockholm får i alla fall trängselskatten slå igenom på konsumentpriset och då lär det bli samma sak i Göteborg.

- Jag kom att tänka på en sak!
- Jaha?
- Nu är vi ju inte bundna till en fysisk plats på grund av arbete. Kan det vara dags att öka på utflyttningen ur kommunen?
- Verkligen värt att fundera på - äldreservicen här existerar ju inte.

Inga kommentarer: