02 februari 2006

Utan hängslen och livrem

Idag fungerade inte kommunikationsradion i bussarna och därmed fungerade inte heller larmet, så vi har kört omkring utan möjlighet att larma. Dessutom var det tydligen strul med telefonerna in till BL för det tog tre timmar innan vi kom i kontakt med trafikförman....??? Hur bra är det.
Så allvarligt tar man i praktiken på hot & våld mot förarna. Mycket snack i liten verkstad och jag tvivlar på att vi någonsin får övervakningskameror eller bussvärdar. Det låter bra att tala om det - det är en helt annan sak att se till att det blir så.

Vagn 240 saknade antispinn och hade över 12 mm dödgång i ratten vilket fick den att "vandra" i sidled.
Vi jobbar med att försöka få fram gångbara telefonnummer till Hallandstrafiken eller Swebus så att vi kan ha en begränsad kommunikation om vi skulle få bekymmer att komma i tid till Älvsered. Ännu har det inte gått i lås. Swebus förare har inte varit till någon hjälp på den här punkten, dom har ingen aning när man frågar dom. Vi forskar vidare...skumt att det skall vara så svårt?
Mail till Hallandstrafiken har ännu inte gett resultat.

S-E har i alla fall fixat diesellistan för januari 2006 och han behövde "bara" vända i Holsljunga idag. Vi får väl se hur det går för mig på fredag....?

Igår tvättade jag bilen och upptäckte till min förvåning att den inte var grå. Faktiskt var den blå.
En kollega kom på att han också behövde två "nallar" en att svara i och en att ringa billigt ifrån.

I övrigt har vi ännu jul i vår lilla by. Julgranen står och lyser så grann när jag kommer hem framåt natten....

Brev till mig

Åter till Hemsidan

Inga kommentarer: