01 juni 2011

Onsdagen den 1 juni 2010

Roy: Jaha Du nu sitter vi här igen.
Bo: Mmmm vi gör det! Jag sitter och bläddrar i en sån där broschyr från Media Markt och försöker klura ut vad grejerna verkligen kostar men det är stört omöjligt, det går ta mig fasen inte. Informationen är alltför knapphändig.
Roy: Jaha! Tycker Du att jag ska bli förvånad eller? Trodde inte det. Visste Du att nån galning betalat 10 miljoner för en klänning. Världen är verkligen full av knäppskallar.
Bo: Jo visst är den det.

Bo: Jag sitter här och läser om bussolyckan i Stockholm och funderar på hur många bussars styrsystem som plötsligt fått ett spel utan att det kommit i tidningen.
Roy: Det är inte heller första bussen som plötsligt får egen vilja och hamnar i dagspressen.
Bo: Förvisso inte, men den springande punkten är hur många bussar som plötsligt blir okontrollerbara utan att det blir rubriker. Händelser som i bästa fall når verkstaden.
Roy: Onekligen den frågan ingen vill ge Dig svaret på.

Roy: Apropå trafiken så hörde jag på TV att bilister som inte använder blinkers retar gallfeber på cyklisterna och cyklister som totalt skiter i trafikreglerna retar bilisterna.
Bo: Personligen kan jag tycka att bilister som kastar upp bildörren åt gatan eller som kör för nära är ett otyg.

Roy: Jag läste att kyrkan skulle ta över sjukförsäkringen!
Bo: Vilken kyrka då?
Roy: Svenska Kyrkan.
Bo: Hur går det med andra trosinriktningar.
Roy: Det är inte det som är haken i detta sammanhanget. Grejen är att FK är rättsosäkert och att de hela tiden hänvisar till någon ny regel eller ändrad regel.
Bo: Roy lilla Roy, Du har verkligen inte fattat detta. Du har stött på en modern variant på biologiskt rensning. Det som i andra länder betecknas som etniskt rensning.
Roy: Kyrkan lär i alla fall fortfarande ha empati har jag hört!

Bo: EU håller på att rämna. Kulturkrockarna står som spön i backen och begreppet demokrati finns inte. Tyskland och Frankrike försöker göra EU till sin egen lekstuga och mitt i denna röra återinför Danmark gränskontroll och snart nog även tullar. Att Danmark är med i passunionen tycks inte bekymra dom.
Roy: Det liknar tendenser i Frankrike där man inte heller gillar fri rörlighet inom EU. Starka krafter i hela EU är emot fri rörlighet som är en av hörnstenarna i EU-bygget. Det är därför man med fog kan påstå ett EU-bygget vacklar i sina grundvalar när ett att dess fundament plötsligt inte längre ska gälla.
Bo: Vi har väl åtminstone ett parti i Sverige som verkligen inte gillar fri rörlighet för folk.

Roy: Jag hörde att man skulle skicka ut en sådan däringa undersökning och alla som inte svarade som man hade tänkt sig antogs inte tala sanning.
Bo: Smart - då får man alltid önskat resultat av undersökningen.

Inga kommentarer: