10 juni 2011

Fredagen den 10 juni 2011

Roy: Ja, jag vet att vi tjôtade om detta redan igår, men det irriterar mig att fd riksdagsmän med goda nätverk skall försörjas av riksdagen när det förlorat ett val.
Bo: Det är ju inte några månader vi talar om utan år. Man har inte heller några krav på att skriva in sig på AF och FAS 3 verkar väldigt långt borta för dessa lyxlirare.

Roy: Jag minns när vi var boende i Göteborgs västra stadsdelar och kunde höra dessa spårvagnar som skramlade fram på sina spår. Tyst var knappast ett beskrivande ord.
Bo: Och situationen är fortfarande densamma. Man beskriver öronbedövande gnissel. Inget nytt under solen.
Roy: Man kan möjligen fundera om byggherrarna i Göteborg börjat byggfuska i större utsträckning och slarvar med ljudisolering och annat bullerdämpande. Det borde vara standard!

Bo: Nu Du Roy, nu har Du chansen. Buss i Väst söker en ny Affärsområdeschef. I den befattningen blir Du ansvarig för BiV's trafikavtal i Göteborg, Sjuhärad och Skaraborg.
Roy: Skulle jag säkerställa driften kring ingångna avtal också då?
Bo: Precis! Du skall ha erfarenhet från branschen, vara strukturerad och serviceinriktad.
Roy: Ja Ja! Du vet att jag är en person som gillar ordning och reda. Dessutom är jag en räknenisse.
Bo: Roy, Du skall söka före 15 juni 2011. Glöm nu inte det!
Roy: He He He He!!!!!

Bo: Illalutande tång och geggiga alghögar som förstör badstränderna skall nu förvandlas till biogas.
Roy: Trevligt - då kanske det rullar runt tångdrivna bussar inom kort. Det låter rätt bra och så blir vi av med en viss övergödning.
Bo: Undrar om det funkar med vass också....????

Inga kommentarer: