04 februari 2010

Torsdagen den 4 februari 2010



- Det finns gott om olika sätt at göra sig synlig! Detta var ett av många... Originellt och rätt snyggt faktiskt!
- Dom skulle till huvudkommunen så klart! Vadå - Jag har fördomar!? Dumheter!

- Tydligen råder det delade meningar om vem som har ansvaret för att Borås Resecentrum snöröjs. Lite märkligt kan man tycka. Västtrafik säger att det är Borås Kommuns ansvar och förvisso är Borås Kommun hyfsat duktiga på att röja gångbanor och hållplatser i Borås utom just Resecentrum. Lite märkligt är det.
- Jag hörde på radion idag att det är fastighetsägarens skyldighet! Då undrar jag vem som äger Borås Resecentrum? Järnvägsstationen ägs väl fortfarande av Jernhusen och jag antar att dom tecknat avtal med någon.

- Boggiebuss som sladdar. Häftigt! Då gick det undan i kurvorna. Det var en tjej som körde. Vem sa att dom inte kan trampa på rejält?
- Och gator och vägar blir allt smalare med nya trafikfaror som följd.
- Och vår garagehyresvärd har tydligen också glömt bort fastighetsägaransvaret för snart går det inte ens att öppna garageportarna.
- Då kanske det är tur att det bara är tre veckor kvar.
- Förvisso. Vi har i vart fall bara 14 arbetsdagar kvar. För övrigt funderar jag på vad vår VD skulle sagt om han hade ringt förra veckan?
- Nu ringde han inte så Du behöver inte anstränga hjärncellerna. Det var nog bara nått som var kvarglömt i nått veckobrev. Vi läser ju dom inte så noga.
- Rätt så sant! Och i morgon är det sista halkdagen i denna veckan och inga helger att köra så här på sluttampen.

- Och Nobina (sicket jäkla namn) väntar fortfarande inte i Älvsered och våra trafikledare tycker att det är skit samma om dom väntar eller ej. Jag ringde till TL när Nobina körde ifrån oss senast, men dom var inte ett skit intresserade. Dom hade fokus på stadstrafiken och den stackarn som skulle vänta på nästa buss i Älvsered fick väl skriva en lapp så han fick resegaranti. Hur smart var det! Finns inte ens en taxistation i Älvsered!
- Bristande serviceanda!
- Nobina var väl inte heller så lysande! Jag ringde till Falkenberg och sa att jag var sen och att jag hade gods och folk som skulle med och att dom skulle ta kontakt med sin buss och hålla kvar den! Oj vilken brist på engagemang! Intresse noll!
-Tydligen samma anda som i Umeå alltså. Där har man nu gått vidare till Nyamko Sabuni för att få en ändring till stånd om meddelarskydd! En av chaufförerna hade skrivit ett medborgarförslag som inte föll Nobina på läppen.
- Nu saknar jag bara en sak i fallet i Umeå. Sammanhållning bland förarna så att killen får tillbaka sitt jobb. Tyvärr är det lättare sagt än gjort i dagens samhälle!
- En liten punktstrejk varje fredag kanske skulle sätta lite fart på saker och ting.



Inga kommentarer: