03 februari 2010

Onsdagen den 3 februari 2010



- Och efter denna älg kom tre till. Strax innan Lockryd på väg ut ur Hillared.
- Det var häftigt.
- Och halt! Snö! Mer snö! Och ännu mer snö!
- Sedan uppdagades att höger boggiehjul satt löst och att en bult fattades, så det blev till och svänga vägen över verkstaden med fullastad buss och få det åtgärdat. Fick ett helt nytt boggiehjul eftersom vi inte hade tid att kolla fälgens bulthål. Ringde och tackade kollegan som varit observant och att det därmed aldrig kom till en situation.
- Det var stiligt gjort. Sedan tycker jag att vi skall ge snöröjarna en stor eloge. Det har varit föredömligt röjt dessa dagar av snökaos och resten handlar om anpassad hastighet.
- Bäste broder! Du har så rätt så rätt! Fast vår första rast i Borås kom änna av sig!

- Sedan fick jag höra av en pappa till en lokkörande son att även den yrkesgruppen nu drabbats av delade tjänster och av en slump träffade jag en lokförare i Borås och hon sa samma sak. Fast X2000 är status ännu.
- Och jag har hört att förare som skrivit på för Veolia och sedan sett tjänsterna fått 'kalla fötter' och vill hoppa av.
- Äntligen några som sett ljuset! Sedan träffade jag förare som skall pendla från Borås till depåerna, men dom lär inte bli där länge!

- Jag skulle vilja be icke snövana bilister att låta bli att övningsköra i detta vädret. Ni är bara ivägen.
- Då kan jag bidra med att sladdande stadsbussar ser löjliga ut. Man kan inte göra 90 graderssvängar i vilken hastighet som helst!

- Och Borås Resecentrum ser ut som en katastrof. Har Västtrafik glömt att skriva snöröjningsavtal för Borås Resecentrum?
- Jo jag såg hur bedrövligt det såg ut idag. Knappast reklam för Västtrafik!




1 kommentar:

Jan Svendsen sa...

Jag vill bara påtala för dig att det är Borås stad som har ansvaret för snöröjningen på Borås Resecentrum.
Västtrafik har inte ansvar för röjningen på några av våra hållplatser, utan det är väghållaren som har det ansvaret.
Vi har en ständig dialog med väghållarna och ligger på så mycket vi kan att dom skall röja all snö.