18 februari 2010

Torsdagen 18 februari 2010



-Man måste tydligen ha vassa armbågar för att åka buss!
- He he det ser verkligen ut så.
- Fast dagens vagn var en riktig jäkel på att läcka luft. Det var knappt lönt att stänga av motorn.

- Nu har jag en liten intressant trovärdighetsfråga. När Veolia hade de första informationsmötena så skulle ALLA få jobb hos dom.
- Verkligheten visar dock att 43 % fick jobb hos dom hos oss. En intressant trovärdighetsfråga.
- Jag såg en annan lustighet. Mellantiderna mellan Borås och Älvsered är desamma som tidigare, men Vägverket har sänkt hastighetsgränserna under tiden. Så mycket för den saken. Och 13:15 från Borås är nu borttagen. Och alla "skolbussarna" hade försvunnit ur den nya tidtabellen. Jag ser inte en enda.

- I morgon har jag en ramtid på 12.47 timmar. Först jobbar jag i en timma och då blir jag så trött att jag behöver en paus på 2,10 timmar. Sedan kör jag i 38 minuter och tar paus i 1.07 tim för att åter greppa ratten och köra 38 minuter. Vid detta laget är gubben så utpumpad att det krävs 2.47 timmar för att få honom i form för att klara sista delen på 3.41 tim.
- Nu skall vi se här, Du startar 06:40 och slutar 19:30 och har paus i sammanlagt 6 timmar och 4 minuter. Låter som en verklig heldag.


1 kommentar:

Anonym sa...

Du får väl aldrig betalt för mindre än 3 timmar, så är det hos oss.
Vad är det för avtal??

//karl