19 februari 2010

Fredagen den 19 februari 2010


Hoppsan så förargligt!

- Så var denna veckan till ända.
- Snö, snö, snö och mer snö.
- Vi sparade en buss idag och lät 1:a bussen stå kvar i varmgaraget.
- Hoppsan då kunde ingen köra in sin bil i varmgaraget.
- He he trodde Du ja! Plötsligt så hade bussen flyttat sig från varmgaraget till ett kallgarage och märkligt nog stod det en bil i varmgaraget.
- Så märkligt det kan bli. Jag hörde att några kollegor höll på att skratta ihjäl sig. Det är så typiskt för den gubben sa dom.

- Nu skall det lämnas in kläder och olika tillbehör.
- En sak tyckte jag var märklig. Vi skall självklart lämna in alla nycklar (och det blir några stycken), förarkort och dörrkort - som vi aldrig använt - men man har t ex inte nämnt tankkort och korten till "Hajen".
- Dom får dom väl på köpet... Vi har knappast nån glädje av dom.

- Jag hörde om ett intressant relationsproblem. En viss fd medarbetare hälsar visst aldrig på personal under sin egen nivå. En rätt märklig inställning.
- Jag fick en rätt udda fråga idag och den löd "vems moral och standard skall gälla i Sverige"? Jag undrade vad hon menade och hon sa: Kristen, Judisk, Islamsk eller Hinduisk. Det fick mig att fundera. Nått självklart svar finns märkligt nog inte. Det känns som ett otydligt läge.


Inga kommentarer: