28 oktober 2009

Torsdagen den 29 Oktober 2009

- Jaha! Suck!
- Vad suckar Du för?
- Jag såg att en faktura numera är mer än en faktura. En faktura är direktreklam till kunden. Då kom jag att tänka på alla kvitton som "Hajen" spottar ur sig. Dom måste ju verkligen också vara direktkommunikation med resenären/kunden. Frågan är varför det inte utnyttjas på samma sätt?
- Jo jag har sett kvitton från vissa butiker som dels innehåller det som lagen föreskriver samt nyttig information om företaget eller i vissa fall puffning för en viss produkt. Kanske vore nått för Västtrafik att fundera över nu när alla skäller på dom.

- Butikerna kör ju med reklamTV ovanför kassorna, skulle det inte vara nått att ta efter eller är vandaliseringsrisken för hög?
- En fråga värd att fundera över. Där finns gott om reklampengar att subventionera verksamheten med.

- Ojoj hörde att polisen säga att den troligaste orsaken till olyckan var den höga farten. Dom har fel. Det är inte alls den höga farten som det hänger på utan det plötsliga stoppet!

- Det var lite gnäll på bussen igår för vagnen kom direkt från kallgarage och då är den långt ifrån varm. Men eftersom denna modellen inte ens kan kopplas till elvärmen så lär den förbli kall.
- Jo det är ofta en massa gnäll från passagerarnas sida.

- Fast det är rätt skönt med mobiltelefonförbud. Det är tyst och lugnt på jobbet. Radion funkade inte igår och mobiltelefonen låg kvar hemma. Företaget har utfärdat förbud mot mobiltelefoner på arbetet och det respekterar jag.

- Jag vi fick ju ett veckobrev om Mobiltelefon Ett av de vanligaste kundklagomålen som vi får rör användandet av mobiltelefon när föraren kör eller när kunderna går ombord på bussen. Om ni själva sätter er in ikundens situation och funderar på hur ni skulle uppfatta det om personalen på ICA pratade i mobiltelefon samtidigt som de registrerar era köp. Jag skulle i vart fall uppfatade som mycket arrogant och bli förbannad. Vi har också ett stort antal kunder som upplever oro och osäkerhet när föraren pratar i mobiltelefon under större delen av resan och jag förstår deras oro. Vi har tidigare tagitit upp användandet av mobiltelefon under körning och lastning, fölljande gäller vid Borås Lokaltrafik: Det är inte tillåtet att använda mobiltelefon under körning och lastning. Det är tillåtet att använda telefonen för kort tjänstesamtal om radion är ur funktion. Detta gäller oavsett om ni har handsfree eller inte. Jag hoppas att ni tar till er detta och att jag slipper tillgripa arbetsrättsliga åtgärder mot de som missbrukar användandet av mobiltelefon.
- Vi skall alltså ha med oss en privat mobil OM radion är ur funktion. I helvete heller! Har man nu satt upp ett förbud mot mobiltelefoner så får man ta konsekvenserna och hålla ordning på radion eller så är det tyst! Thats it!

Reblog this post [with Zemanta]

Inga kommentarer: