01 juni 2009

Måndagen den 1 Juni 2009

- Det är varmt Bo!
- Det menar Du inte Roy!
- Jepp, dels skiner solen och värmer på rejält och dels går den här dj-a defrostervärmen inte att stänga av. Dubbla värmekällor med andra ord.
- Jag märker inget.
- Kan bero på att Du sitter bakom bakdörren pucko! Där fungerar AC:n hyfsat!

- Har Du en susning om när dom flyttade Lockryd till Tranemo Kommun?
- Visste inte att dom ritat om kommunkartorna.
- Den här "Hajen"-burken påstår i alla fall att Lockryd ligger i Tranemo Kommun.
- Men då är det väl rätt då - Västtrafik ska man lita på!

- Varför var Du så ilsk borta på Resecentrum Roy?
- Toaletten var låst 08:35 på en måndag, kodlås eller ej, men jag såg allt låskolvarna. Nån påstod att den aldrig låses, men det var tydligen lögn.

- Vi fick nått utskick från Kommunal Älvsborg idag och då kom jag att tänka på LO och fackföreningarna och begreppet solidaritet.
- Jag fattar. I min hemby är solidaritet detsamma som svågerpolitik och jag tror att det är samma sak inom facket. Jag tänker på tex ordförandemake som får ett rejält pensionstillskott medan fotfolket får sänkning inte minst beroende på fantasifulla bonusar och så får han bo på LO-hotell gratis på Riva del Sole.
- Parasiter är ett ord som liksom bara kom för mig men Du har kanske rätt. Med krympande medlemsantal slår olika fackföreningar sig samman och nu senast - typ idag - bildas GS. Tidigare minns jag Unionen.
- Till slut har väl alla slagit ihop sig och kallar sig LO...???
- Lutar väl lite åt det hållet. Dom på höjden verkar ha tappat mark-kontakt.
- Du menar att utskicket har nått med detta att skaffa?
- Känns lite så. "Detta är ett led i att öka tillgängligheten för våra medlemmar".
- Man anar att dom varit otillgängliga tidigare.

Inga kommentarer: