23 juni 2009

Tisdagen den 22 Juni 2009



- Hej ditt blindstyre!
- Hej själv Du!
- Hur är läget?
- Jobbigt. Det är ett helvete att göra ingenting i 24 timmar per dygn.
- Hur länge ska Du göra ingenting då?
- Du jag vore jättelycklig om jag visste svaret på den frågan, men det vet jag inte och dessvärre inte läkarna heller. Jag har i alla fall fått komma ner till varannandagskontroll nu och det är lite mindre jobbigt, med tanke på allt åkande fram och åter.
- Så Du är "ledig" idag med andra ord.
- Så är det.

-"Hörde" Du Lotta på Liseberg igår?
- Japp och det var faktiskt kul att få lite allsång även från det hållet och dom hade ju tack och lov separerar allsång och bingospel. Nackdelen var väl 2 x 7,5 minuter reklam...men den gjorde att man fick tid över till annat.
- Din gamla skolkompis Bert Karlsson tyckte att det var kul med lite motvikt till Allsång från Skansen....
- Ja han sa det ja ... och jag får väl hålla med. Allsång från Trädgårdsföreningen gick ju sådär och allsång från Slottsskogen har ingen försökt sig på ännu. Lottas program igår var ju faktiskt mycket mer allsång än vad Skansen bjuder på. Dom satsar mer på ett ordinärt artistprogram och kändisar i publiken.
- Det vore väl roligt om något populärt program sänds från Sveriges framsida nångång, det är ju kantringsrisk på Stockholm.

- Nu fick jag uppläst för mig att Kungälvs Kommun funderade på att krångla med biljettpriserna på Västtrafiks uppdrag inom kommunen.
- Ja vet. Djävla klåfingriga småpåvar överallt. Skall dom alla hålla på så här lär aldrig Västra Götalandsregionen bli ett enhetligt område.

Inga kommentarer: