08 juni 2009

Måndagen den 8 Juni 2009



- Där var det lite mindre gott om plats va?
- En vanesak, en vanesak....

- Men vem hade "lånat" spiralsladden till ScandPoint DCU-avläsare då?
- Vet inte, ingen har sagt nått i alla fall.
- Taskigt kan man nog säga att det var för det betydde ju att vi gick upp tidigt lite i onödan.
- Förvisso sant, men det är slut med det nu, det var sista gången idag....

- Så Du på Nationaldagen då?
- Såg vadå?
- Bussarna körde med en svensk flagga och en reklamflagga. Det borde betecknas som otillbörlig reklam! Fast när det gäller peningar är väl inget heligt.

- Du tänker så ja. Jag blev mest irriterad över AC:n som tjuter som attan. Man hör inte ens vad man tänker.
- Du stängde väl av den?
- Det måste man göra om man inte skall få bestående hörselskador.

- Med tanke på ett TV-program jag såg idag kunde jag inte låta bli att dra vissa paralleller.
- Nu hängde jag inte med...
- Du minns att det var ett inslag om den stora strejken i Sundsvall 1879 som orsakades att att arbetarna fick ungefär 25% lönesänkning medan Träpatronerna skodde sig.
- Okey???
- Om man lägger ihop det låga valdeltagandet i EU-valet som tyder på dålig folklig förankring med EU-funktionärernas egenhändigt beslutade löneförhöjningar (cirka 83.000 kr/mån) så får i vart fall jag en bild i mitt huvud där arbetarna inom EU fått gå med på lönesänkningar för att eventuellt få behålla jobben, medan EU-folket verkar ha tappat kontakten med verkligheten.
- Du har onekligen en poäng där, och alla dessa missnöjesröstningar pekar väl i samma riktning i så fall.
- Det finns väl skäl att tro det. Hörde i vart fall på bussen att Jehovas tror på Gud men inte på demokrati.
- Och jag hörde att vi gamlingar som röstat på PP skall kännas oss som under 30.
- Hihi med Ditt ryggskott, snarare pigg 90-åring med stödhjul.

- Fast italienare har i alla fall vett att slå mynt av EU-valet.
- Va?
- Man säljer röster! Den italienska maffian säljer röster för cirka 15:-/styck och då har man sedan en chans att få minst motsvarande 83.000:--/mån plus mutor.
- Vi har nog satsat på fel häst känns det som...

- Visste Du att man skall kunna se saldot på sitt Västtrafikkort till hösten?
- Såg nån blänkare om detta. Man skall visst kunna gå in på typ Mina Sidor hos Västtrafik och kolla sitt kortsaldo. Det är inget för 70+ med andra ord.
- Säg inte det.

Inga kommentarer: