10 juni 2009

Onsdagen den 10 Juni 2009



- Kan Du tänka Dig att vi fick info till slut om hur man skall köra till Resecentrum under hela semestern.
- Jo Du men det blir en fasligt krånglig körväg in eller ut på måndag. Taxi kommer inte att gilla oss och de bussar som har rast kommer att få problem med att stå ivägen.
- Och eländet skall pågå i cirka 8 veckor bara för att GinaTrikå skall få ett underjordiskt garage i Brodal.
- Jupp, fåfänga kostar!
- Kan Du tänka Dig att Linje 100 blir särbehandlade och slipper hålla på att trassla sig in och ut runt berget.

- Har Du hört talas om KTO?
- Det enda jag vet är att det lär betyda Kollektivtrafikombudsmannen.
- Det är vackert så. KTO är tydligen en ren Stockholmsföreteelse som skall hjälpa resenärer som på något sätt inte har åkt med ett giltigt färdbevis om jag förstått saken rätt. KTO drivs nämligen av planka.nu.
- Är det dom som propagerar för gratis kollektivtrafik?
- Just det!



- Visst är sommaren ljuvlig. Åk mer buss och se mer....
- Det där är väl unga tranor om jag inte ser fel.
- Du har så rätt så..
- Vi ses i morgon eller nått!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Redan nu"
Klarar du inte av att få information dagen innan du ska köra annan väg?
Eller hur tänkte banco när han skrev det, det är ju på måndag det börjar gäller. Fast depån är ju en skvallercentral utan dess like såklart viss förvirring måste ju finnas även där.

Jöran Spångberg sa...

Jag hör att erfarenheten talar! Själv hade jag inte en aning. Jag bara jobbar där.