12 juni 2006

Ibland är livet ett helvete - fast lite kul

Stegen


Läste någonstans "Om Du lever som om var dag är den sista så kommer Du förmodligen en dag att få rätt!" och när jag idag var på garagevinden och plockade ner vinterdäck till en Mercedes-Benz så fick citatet en mer konkret innebörd när stegen försvann under mina fötter. Turligt nog hade jag sinnesnärvaro nog att ta tag i karmen till luckan och blev hängande där medan jag orienterade mig var jag kunde landa. Ett rejält skrubbsår på vänster överarm kommer att påminna mig om min dumhet flera veckor framöver. Och med den värme som är nu får man vara noga med att hålla såren rena. Så kan det gå!

Byxor


Nu trodde Du att det var slut på dumheterna, men ack nej. Mina fina uniformsbyxor sparck i sömmen i "häcken" när jag jobbade. Det är tur att man sitter ner och kör. Nu är saken åtgärdad! Det är tur att man vet hur en symaskin fungerar.

Motorcykel


Men nu är väl eländet slut i alla fall - men icke så. När man skall lägga omkull en tung motorcykel skall man vara klar på hur mycket den väger. Tar man miste så knäcker man lätt ett kopplingshandtag och får improvisera. Impovisationen fungerar och nytt handtag är beställt, men visst är det otroligt klumpigt.

Försäkring


I ljuset av dessa händelser har vi nu tecknat en personförsäkring utan självrisk. Det kändes som om det var väldigt nödvändigt om man skall forsätta i den här stilen. Fast för min del vet jag att värmen ställer till en hel del. Jag klarar inte riktigt av att fungera till 100 % när det är för varmt, och gör mindre smarta saker ibland.

Dotter


Dotter befinner sig nu boende i London. Det är lite längre dit än till Västerås kan man konstatera och inte lika lätt att ta sig dit. Måste nog förnya passet -hummmm. Hon och en vännina har hyrt en lägenhet där. Dom får nu uppleva en markant skillnad i boendestandard och det kan ju vara en nyttig lärdom.....

Turlistor


Och till sist så övergår vi till sommartidtabell söndagen den 18/6.


Åter till Hemsidan

Inga kommentarer: