15 juli 2009

Onsdagen den 15 juli 2009

- Jag har faktiskt funderat mycket på en viktig detalj de sista dagarna, Bo!
- Jag är idel öra - lätta Ditt hjärta.
- Jo så här är det.

  • Läkare 1 säger att om Du ser en "rullgardin" är det bråttom.
  • Läkare 2 säger att om Du ser den där "rullgardinen" så hör av Dig i alla fall.
  • Läkare 3 säger, efter det att jag ser "rullgardinen" att kan Du komma i morgon middag.
  • Expert 1 blir orolig för gula fläcken när jag redan åkt omkring i halva västsverige i ett skramlande och hoppande färdtjänstfordon några timmar mellan Borås & Mölndal.
  • Expert 2 lägger mig plötsligt på en bår på Mölndal.
Så jag undrade om den ena handen egentligen vet vad den andra gör och att ingen av alla dessa experter hade samma prioritering.

- I det läget måste det vara svårt att som patient skilja ut vad som är viktigt och inte.
- Mera åt hopplöst skulle jag vilja påstå.
- Men vi får väl rätt svar vad det lider kan jag tro!
- Troligen, men då är det för sent!

Inga kommentarer: