11 juli 2009

Lördagen den 11 Juli 2009

Sjötofta från luften.


- Nu har jag blivit knäpp det är jag säker på!
- Vad menar Du?
- Jag lider av förföljelsemani!
- Du svamlar som vanligt....
- Nej inte alls.
- Du minns väl när jag blev anklagad för att tagit med mig en massa nycklar hem hit från kontoret?
- Och???
- Jag skulle ha suttit här med min fiffiga nyckelkopieringsmaskin och kopierat alla dessa nycklar!
- Jaha, till vad nytta då?
- Det fick jag aldrig veta, jag hade ju redan nödiga nycklar utan att behöva kopiera.

- Så vad är det nu som händer?
- Jo nu är jag i min blinda frånvaro anklagad för att kunna fjärrövervaka datorn på kontoret i Svenljunga, som uppenbarligen ruvar på djupa hemligheter.
- Finns det verkligen nån som tror på sådant nonsens?
- I alla fall den som anklagar mig för det.... fast jag fattar inte vad det går ut på???

- Alltså:
  • Först kopiering av nycklar
  • Sedan fjärrövervakning av datorer utan tillstånd
Du var ett resursfullt blindstyre

- Inte sant? Så nu undrar jag i mitt stilla sinne om det är så underligt om man tror sig lida av förföljelsemani. Detta är väl bara toppen av ett isberg. Vem vet vilka gräsligheter man ytterligare blir anklagad för utan att veta om det.....?????
- Det är ju en tanke att reflektera över...., men å andra sidan är Du ju sjukskriven så Du kan ju ändå inte påverka skeendet och inte hota maktbalansen.
- Kan Du säga, men tydligen finns det nån som tror det i alla fall.....

- Å andra sidan så har Du ju per telefon hunnit "fixa" ett antal krånglande datorer och hjälp till att upprätta några fjärrstyrningar mellan syskon. Så är det....
- Okey, men det sker ju med den drabbades medverkan.

Inga kommentarer: