10 juli 2009

Fredagen den 10 Juli 2009

Kronofogden föreslår att reglerna för löneutmätning förenklas.

- Vem jobbar Du för?
- Vi tar hand om Din lön en tid framöver.
- Jobba nu på riktigt duktigt så kanske Du får lite över om 10 år sisådär.
- Om Du inte svultit ihjäl innan dess ... hahaha.
- Dô - enklare än så kan det väl ändå inte bli.
- Precis och ingen konsumtion heller varken nödvändig eller onödig.
- Alltså plockar vi väck 150.000 konsumenter från marknaden i ett enda slag. Smidigt!

- 170.000 anonymitetsanvändare till den nya tjänsten Ipredatorn låter imponerande.
- Häftigt! och cirka 50:- i månaden skulle det kosta!
- Japp! Dessa nya lagar skapar verkligen nya tillfällen till att tjäna pengar.
- Precis 8,5 miljoner per månad är inte fy skam....
- Jag tror att en viss Jonas Birgersson finns med i detta...

- Jag har länge undrat vart gränsen för bedrägeri går?
- Med tanke på Ipredatorn?
- Nej med tanke på pensionerna.
- Vi 40-talister betalar ungefär 3 gånger till pensionssystemet + alla pengar som gick in i ATP-sysytemet utan att ett öre gick ut.
- Jojo, men staten tror att den sparar 3 miljarder friska kronor!
- Vilket också innebär att 3 miljarder försvinner i konsumtion i en redan skakig konjunktur.
- Så sant så sant!

- Annars allt väl? Operationen gick smidigt hörde jag!
- Jo hyggligt... går på ögondroppar hela juli och lite salva ibland....
- Lite jobbigt att vara enögd antar jag....?
- Jo Du det är inte klokt vad prylar man går på innan man vant sig att kompensera.
- Vi får väl tro att det blir bra när allt nytt har läkt ihop.
- Så har dom kloka läkarna sagt. Och jag har väl inget annat val än att tro dom. Jag går ju på veckokontroll nu så läget borde vara under kontroll.
- Dubbeloperation - det lät nått det.
- Jo, men överdriv inte nu... det fanns värre stackare i Mölndal än lilla mig! Krossade ögon och ögonhålor är inte att leka med, men även dessa gick tydligen att "rädda" till en viss gräns.
- Det är inte klokt vad dom blivit duktiga och hur snabbt tekniker utvecklats.
- Titthålsoperationer i ögat - och fort som faan går det.
- Nu har vi tjôtat klart, nu går vi!

Inga kommentarer: