14 juli 2009

Tisdagen den 14 Juli 2009

- Hörru Roy!
- Mmmmm.
- Hur är det att inte se nått vidare...?
- Inget vidare, men man får i alla fall en helt annan uppfattning om begreppet synskadad.
- Hörde att först skulle Du ligga på mage i ett antal timmar och sedan skulle Du sova sittande ett antal dagar.
- Jo det är sant och sedan får man hålla på med ögondroppar och ögonsalva. Men det värsta är ändå att det är problem med att se TV och än värre datorskärmar och löda gick då rakt inte att göra just nu... De var lite för smått.
- Och hur förbannad blev Du då på en skala Roy?
- På en skala från 1 till 100 blev det väl sisådär 250 Bo, så det var tur att Du var ur vägen...
- Men om jag fattat det hela rätt så funkar Din telefonservice för krånglande datorer?
- Jo, tala i telefon går väl ann! Och många typer av problem är mer av typen logiska kullerbyttor!
- Och hur många från jobbet har hört av sig nu när Du varit borta en månad, så när som på några dagar?
- Du skojar, inte ett pip. Saknad är man definitivt inte, det kan man med lätthet slå fast! Jag har bland annat skickat in AFA-blanketter, men jag har ännu ingen aning om dom är ifyllda och skickade till AFA. Jag bad vår depåchef höra av sig, men inte ett ljud!
- Jag hörde i alla fall en rolig historia om en trafikchef uppe i norra Bohuslän.
- Berätta!
- Jo, han sprang visst fortare än han tänkte och det värsta var att han sprang djävligt långsamt.
- Den va bra!

- Jo det var den, men att gå hemma nyopererad och enögd och inte kunna företa sig nått pga begränsningar och raserad ekonomi är ingen höjdare. Man blir ett psykfall till sist!
- Det lät inget vidare!
- Besöken står inte heller som spön i backen precis, men det är ju å andra sidan den heliga semesterperioden nu.
- Men jag dyker alltid upp Roy - det vet Du!
- Tack Bo Du är en klippa.

Inga kommentarer: