08 februari 2012

Onsdagen den 6 Februari 2012

Bo: Om man skulle bo i Stockholm just idag kunde man ju stuckit iväg till Nördcafét på Tekniska museet. Där får man får lära sig tips och trix i konsten att spela Word-feud.
Roy: Det lär vara lite mer än en halv miljon svenskar som spelar Wordfeud.
Bo: Kan kvinnors och mäns mentala förmåga skilja sig åt? Ja säger vissa forskare. Män som grupp har tydligen något bättre lokalsinne medan kvinnor har en bättre verbal förmåga.
Roy: Tyst min mun så får Du socker. Verbal förmåga.

Bo: Jag satt igår och funderade på min tid utefter vägarna. Förr kunde man stanna och hjälpa en med-trafikant utan att riskera att bli rånad på bilen.
Roy: Jojo man kunde till och med ta upp liftare utan att få en kniv mot strupen.
Bo: Det har verkligen skett en förändring i samhället och jag har lite svårt att säga om jag tycker att det har blivit bättre.

Inga kommentarer: