20 september 2010

Måndagen den 20 September 2010

- Hej Du! Jaha då var valdagen överstökad och allt återgår till vardagen igen.
- Tycker Du? Jag tycker nog att valresultatet överlag reste varningsflaggor för styv kuling! Jag blir mörkrädd när jag ser resultatet. Tittar jag sedan r det ser ut i kommunalvalet känner jag att det är dags att emigrera nästan. Sverige har blivit kallt och ogästvänligt.
- Jo tyvärr får jag hålla med Dig. Oavsett om man nu höll på rött eller blått så var detta ett rejält bakslag. Lite kulturellt gnissel kan lösas betydligt simplare.
- Vet Du vad jag satt och funderade på? Jo jag undrar hur många med utländsk bakgrund som röstade på SD med tanke på siffrorna i vissa kommunala valdistrikt!
- Det kan man verkligen fundera över. Men annars har valet präglats av icke-frågor. Det har nästan bara handlat om plånboken i olika former och ingen säger ingen har ens andats om hur man skall betala tillbaka alla miljarder som riksdagspolitiker nallat ur folkets pensionssparande under åren.
- Jag tycker att framtidsfrågorna verkligen lyst med sin frånvaro. Det har mest handlat om vem som skall hålla vem i hand.
- Politiskt krypskytte. Rödgrön röra vill på alla sätt sätta SD i knät på Alliansen för att man tror sig sig vinna makt och statsrådsposter. Ingen vill samarbeta för att hålla SD borta från den politiska arenan, vilket känns märkligt med tanke 94.3 % INTE vill ha SD.
- Lars Oley gjorde i alla fall en tuff markering mot Jimmy Åkeson, det skall han ha heder av!
- Nyval är ju en lösning eller en minoritetsregering med hoppande majoritet!







1 kommentar:

Omlopparen sa...

Kan inte hålla med om att Ohly ska ha heder av sin tuffa markering mot Åkesson, rätta sättet att få ut SD (eller som man egentligen borde uttrycka sig, att få det egna partiet att växa) är att bete sig vuxet, moget och demokratiskt, att ta diskussionen, inte att bete sig som en liten tjurig unge som inte fick som han ville.

Märkligt att säga att ca 95 % inte vill ha SD i riksdagen, detsamma gäller för vissa andra partier också.

Jag försvarar inte ett enskilt parti nu, även om det kanske låter så, utan jag försvarar demokratin. SD har trots allt blivit demokratiskt inröstade i riksdagen, precis som alla andra partier som finns där, och har alltså lika stor rätt att vara där som alla andra. Är man FÖR demokrati måste man respektera valresultatet. Man behöver dock inte gilla det.