07 september 2011

Onsdagen den 7 September 2011

Roy: Jag sitter här och undrar när Västtrafiks köpta skit skall bytas ut mot ett fullgott betalsystem?
Bo: Vad sägs om aldrig?
Roy: Låter troligt. Dom köpte skräp och sedan har man trixat och joxat i åratal med denna skit. GP’s ledare kallar dom till och med inkompetenta och jag är helt införstådd med den ståndpunkten. Bättre att man erkänner att man gjorde en jätteblunder och köper ett beprövat system som fungerar.
Bo: Det bästa vore väl ändå bäst om alla kollektivtrafikfordon har samma system i hela landet. Det kan knappast betraktas som konkurrenshämmande va?
Roy: Vet inte, men ett vet jag. Detta systemet har bara krånglat sedan den dag det kom in i bussar och spårvagnar. Det beter sig hela tiden irrationellt, som om det vore ett levande väsen och inte ett tekniskt system.
Bo: Troligen innehåller programvaran så mycket buggar att ingen egentligen har någon riktig koll och finns det sedan mekaniska svagheter och dålig satellitavläsning så är det riktigt god natt.
Roy: Jag minns alla uppgraderingsbesked vi fick när vi fortfarande var aktiva. Dessa uppdateringar skulle fixa än den ena än den andra buggen och jag misstänker att man ännu vandra på den buggiga vägen.
Bo: Eftersom Västtrafik har monopol på kollektivtrafik så kan dom fortsätta att bedra och lura sina resenärer i all oändlighet eftersom alternativ saknas och dom vet det. Spelar ingen roll hur mycket GP gnäller, hur många insändare som publiceras och hur många resenärer som klagar. Så länge alternativ saknas spelar allt detta gnäll absolut ingen roll.

Inga kommentarer: