25 maj 2011

Onsdagen den 25 maj 2011


Bo: Jaha, då har vi vaknat till denna blåsiga och trista dag!
Roy: Jag tycker dock att Du ser lite död ut.. he he he
Bo: Nu var Du riktigt rolig. Såg Du att dagens pensionärer bara vill resa och resa och resa. Och då är det resor utomlands som gäller.
Roy: Mmmm, men alla har verkligen inte råd att resa, typ vi två. Minns jag rätt så var det AMF som gjorde nån undersökning som kom fram till detta. Jag ser det nog mer som ett led i marknadsföringen.
Bo: Möjligen också som en puff för avancerad skatteplanering.

Roy: Ha ha ha... och i Stockholm skall man undvika köer och då främst köer till en hamburgerkiosk.
Bo: Varför då?
Roy: Du kan bli ihjälslagen.

Bo: Det är rätt intressant med den här nya tjusiga marknadsekonomin. Jag menar t ex hur bostadsmarknaden fungerar, eller snarare inte fungerar.
Roy: Du tänker på alla hyresrätter som blir bostadsrätter?
Bo: Nä inte just det. Det byggs inte några hyresrätter och byggs det hyresrätter är dom så dyra att få har råd att hyra dom. Man måste nog skattefuska för att ha råd.
Roy: Länge leve marknadskrafterna, dom verkar verkligen tillfredsställa sina egna behov snarare än marknadens behov.
Bo: Det är väl det som är marknadskrafter - jag vill tjäna så mycket utan att göra motprestationer.

Inga kommentarer: