16 maj 2011

Måndagen den 16 Maj 2011

Roy: Jag läste i Se & Hör om Ola Lindholm och jag hoppas verkligen att tidningen har bra fakta bakom sina påstående. Om inte torde Ola Lindholm bli en rik miljonär när han stämmer tidningen.
Bo: Media har i alla fall sett till att göra den killen till livstids socialbidragstagare. Pressen har verkligen agerat domare, jury och bödel.

Roy: Vissa personer är verkligen extremt giriga må jag säga.
Bo: Hur så?
Roy: Tänka sig att plocka ut 25% av sin pension i en månad bara för att få pensionärsrabatt? Hur jäkla sniken får man bli.
Bo: Skall vi göra en kvalificerad gissning?
Roy: Låt mig höra!
Bo: Det är inga vanliga fattigpensionärer som ägnar sig åt det här. Det är välinformerade personer som absolut inte riskerar ett skit med att utnyttja denna möjlighet att mellan 61-64 år få ett pensionärsintyg från Pensionsmyndigheten. Jag gissar att vi snackar högavlönade med feta pensionsavtal som knappast ens ligger i riskzonen att bli arbetslösa.
Roy: Nä jag tror inte heller att det är några vanliga Svensson-typer. Här handlar det om personer som är vana att armbåga sig fram på andras bekostnad.

Bo: Jag hörde att det skulle ske förhandlingar om vilka som ska styra regionen efter omvalet. Jag fattar bara inte vad dom skall förhandla OM.
Roy: Inte jag heller! Jag har läst deras valmanifest i GP och jag kunde bara se en enda skillnad - ordvalet! Dom hade exakt samma agenda fast med olika ordval och i vissa fall med samma ord i annan ordning.
Bo: Inte undra på att valdeltagandet blev så lågt - det fanns inge skillnad mellan partierna och därmed ingen vits med att rösta - vad skulle man ta ställning till?
Roy: Jag har ingen aning... Faktum är att för alla delar av regionen UTANFÖR Göteborg fanns det inga valmanifest överhuvudtaget. Jag har då inte sett några.
Bo: Nej - vi har väl knappt fått valmaterial från några utom SD. Nej partierna har inte varit intresserade av regionen - bara av göteborgarna!

Inga kommentarer: