26 augusti 2005

Idag är det fredag 050826

Så har min svärdotter också förfallit och blivit bloggare. Tänk så det kan bli. Man hittar henne här: http://blogg.passagen.se/annikafj

Dottern har så mycket att göra på sin nya bostadsort att hon inte längre har tid med sina föräldrar. Fast hon har ju fått Internet inkopplad i lägenheten nu så vi kan hålla viss distanskontakt förutsatt att hon är hemma. Fast det gäller ju också telefonkontakter.

Min semester börjar ta slut och nya arbetsdagar väntar runt hörnet och vardagsrutinen står för dörren - men det är rätt Okey faktiskt. Har jobbat lite med att plocka fram nya körspecar och annat material som krävs för att börja jobba nästa vecka.

En sak är dock irriterande även om det är en liten sak. Arbetsgivaren minskade min lön med 150:--/månaden UTAN att berätta det för mig eller på annat sätt informera typ min arbetsledare. Detta finner jag vara ett märkligt sätt att skapa förtroende mellan förertag och anställd, men det är väl kanske inte så noga - det är ju lätt att skaffa andra som utför samma jobb. Jobbet som bussförare är knappast ett statusyrke och alla arbetslösa (och dom blir fler och fler) utbildas till bussförare. Om dom är lämpliga eller ej spelar ingen roll bara det ser bra ut i statistiken. Att fordonsskadorna stiger brant är inte mycket att orda om. Det blir orsak av verkan.

Har nu tittat på tre Harry Potter filmer på raken - visst är man barnslig. Men ibland är det skönt att vara barnslig. Jag tycker om att avstå från att låtsas vara någon jag inte är. Vill jag vara barnslig är jag det.

Läste lite i bladet om AFP i TVrutan (AFP = AnnonsFinansierade Program) och det är intressant att se hur smygreklamen breder ut sig och försöker förmå oss att köpa sådana produkter vi absolut inte behöver. Nu ligger den inte som reklamblock mellan program eller inne i program, nej nu är själva programmet reklamen och den förekommer både i de så kallade "reklamfria" kanalerna och givetvis i reklamkanalerna och AFP skall betala det ökade kanalutbudet i det kommande svenska digitala TV-nätet. Kvalitet får vika för kvantitet.

Klicka här för att komma tillbaka till min hemsida: Åter hemsidan.

Inga kommentarer: