24 oktober 2005

Författardrömmar

Om man vore en författare


Eja om man vore en erkänd författare. Men det är som sagt en dröm. Funderade på att gå en skrivarkurs på Internet, men det var inte billigt. 800 kronor per delkurs var det billigaste jag hittade och för att kunna gå alla stegen var man nog tvungen att vara en ny Liza Marklund och ha en god ekonomi - mycket god ekonomi, så set var bara att försöka tänka i nya banor. Ännu har jag inte gett upp drömmen.
Jag har ramen klar för mig. Jag har en hygglig bild i huvudet av innehållet, men det krävs lite organiserande om det skall komma ner på papper i ett sådan skick att andra förstår idén. Det får väl mala på ett tag till antar jag.
Nu har jag i alla fall avgivit en slags avsiktsförklaring och det får väl räcka för denna gång.
Dottern skriver PM på högskolan och jag får tjuvläsa. Det är ju en sorts förträning måhända. Den som får lever blir mätt.

Åter till hemsidan

Inga kommentarer: