06 mars 2012

Tisdagen den 6 mars 2012

Bo: Jaha! Det låter nästan som den där norrmannen kan ha rätt i någon mening.
Roy: Bo, gamle vän, nu skrämmer Du mig. Skulle den där galna norrmannen ha rätt?
Bo: Tänk själv för fasen… Fler och fler europeiska länder inför shariadomstolar. Vi accepterar att muslimer och icke-muslimer hålls åtskilda. Själva tanken på integration år tabu.
Roy: Så Du menar att muslimer skall gifta sig med muslimer och befolka västländer via livmodern?
Bo: Så känns det. Den utveckling man ser runt om i Europa går stabilt åt separation. Även judarna vill ha egna regler i de länder de vistas i. Jag hörde att ordet kulturell mångfald nu byts ut mot juridisk pluralism.
Roy: Parallella rättssystem? Det låter verkligen INTE bra – det låter ju helt sjukt!
Bo: Öppna ögonen Roy. Belgien har shariadomstolar, minns jag rätt så har Canada det också. Tyskland är på väg att införa sådana domstolar. Här i Sverige förekommer liknande tankegångar.

Roy: När jag ser vissa mammor på TV och när jag läser vissa inlägg i dagspressen blir jag deprimerad.
Bo: Du gillar inte barn eller?
Roy: Tvärtom! Nu skall vi kunna skaffa faderlösa barn, barn skall inte ammas för länge eftersom mamman skall återgå till jobbet så snabbt som möjligt (arbetslinjen).
Bo: Vi borde kanske införa någon typ av förvaringsboxar a la centralstationer där man lägger in barnet medan man går på krogen eller på annat sätt förverkligar sig själv. Jag känner att det finns en växande grupp mödrar som inte vill att barnen ska hindra eller påverka deras sätt att leva. Det ska vara lika före och efter.
Roy: Vi som tänkbara fäder är överflödiga – vi kommer inte att behövas. Men jag undrar vad som händer med de barn som blir av fel kön?
Bo: Modern läkarvetenskap löser detta. Det föds inga pojkar. Fast jag medger att det finns ett problem! Muslimerna är inte riktigt inne på samma linje. Så om dom föder fram en massa barn som ammas och tas om hand av mammor i burka medan icke-muslimska kvinnor föder faderlösa flickor finns ju risken att de hamnar i minoritet.
Roy: Hoppsan… Har man tänkt igenom detta????

 

Inga kommentarer: