16 mars 2012

Fredagen den 16 Mars 2012

Roy: Jag har en gång i tiden suttit på en reklambyrå och kollat patentskyddade namn och uttryck för kläder. Aldrig kunde jag drömma om att politiska partier i sin strävan efter makt skulle ta patent på svenska språket.
Bo: Du är ett ljushuvud Du. Man kan väl inte ta patent på svenska språket!
Roy: Tydligen kan man ta patent på uttryck. Genom att säga Verklighetens Folk har jag just gjort mig skyldig till varumärkesintrång. Säger jag den Nordiska Modellen har jag ånyo gjort varumärkesintrång.
Bo: Herregud! Så nu måste man kolla med Patent- och Registreringsverket innan man öppnar truten?
Roy: Det verkar ta mig fasen som det är på väg att bli så ja!

Bo: Ett annat fenomen i tiden – fast inte särskilt nytt är att man inte ska lita på myndigheter och institutioner. När dom blir tagna med ‘byxorna nere’ så nekar man och att ta ansvar för sina handlingar kommer inte på fråga. Detta beteende anammas sedan av kommunerna som kopierar myndigheternas beteende. Man blir fälld för mobbing och döms att betala skadestånd, men givetvis vägrar man att betala och ta ansvar. Sådant kostar ju skattepengar.
Roy: Följ pengarna…..

Inga kommentarer: