08 juli 2011

Fredagen den 8 juli 2011

PICT0003b

Bo: Jag har noterat att telefonen tystnat och inga före detta arbetskamrater ringer längre – så är detta en av konsekvenserna med att bli pensionär så betackar jag mig!
Roy: Hela synen på pensionärer gör mig livrädd. Ett exempel är händelsen i Norrköping, som ändå blivit offentlig. Man kränker äldre vårdtagare som är beroende av personalens empati och kunskap.
Bo: Att trycka ner spyorna i halsen på en brukare borde innebära offentlig halshuggning bildlikt talat.
Roy: Och vad hände? En liten löjlig skriftlig varning! Så djävla mesigt och fegt att det trotsar det mesta i den vägen. Jag är nog mer inne på avsked på stuts! Inga fallskärmar och ett års karens i A-kassan samt näringsförbud.
Bo: Dom inblandade har knappast insett vad som ingår i arbetsuppgifterna och visat sig klart olämpliga för denna typ av arbetsuppgifter.

Roy: Jag såg en liten betraktelse över oss 40-talister och den förstod jag inte. Vi skulle ha tagit över privat och offentlig sektor och vi höjde våra löner och fixade oss stora avgångsvederlag. Inte nog med detta vi har dessutom hyrt in svindyra konsulter och vi har infört företeelsen stafettläkare. Allt detta har vi som grupp ställt till det på skattebetalarnas bekostnad.
Bo: Jag antar att 40-talisterna inte räknas in i gruppen skattebetalare.
Roy: Skulle inte tro det… dom borde inte ställt till det så för sig själva. Och det är dessa djävla 40-talisters fel att skolan slutat lära ut, att bostadsbyggandet upphört och gjort unga(?) bostadslösa och de lite äldre unga utan barnomsorg.
Bo: He he he. Inte nog med detta. Vi har dessutom klantat oss så till den milda grad att vi inte får någon äldreomsorg och sjukvård!

Roy: Om man tänker så här! Om vi tar alla pensionärer av daga kommer samhället att spara enorma summor på både pensioner och sjukvård. Tänk att i ett enda slag utplåna dessa individer som bryter mot arbetslinjen. Vilken framgång för denna politiska åskådning!

 

 

Inga kommentarer: