20 augusti 2009

Torsdagen den 20 augusti 2009

- Förändringens vindar blåser. Men nu har i alla fall min handläggare på försäkringskassan lämnat min läkaren tillstånd att sjukskriva mig retroaktivt. Fast jag undrar varför man måste gå den omvägen. Det är kortare väg om tillståndsgivaren själv sjukskriver.
- Du har nog rätt lille Roy. Jag la just märke till att vi ändå inte ingår i tjänstgöringsnyckeln så vi är nog inte välkomna tillbaka till jobbet i alla fall. Och som vi båda noterat har ju ingen heller hört av sig. De enda som hört av sig är sådana som en gång i tiden jobbat på BLAB. Fast det är å andra sidan väldigt trevligt.
- Jag har för övrigt lagt märke till att vi blir allt mer styrda av elektronik. Somt fungerar som det är tänkt och annat gör det inte. Västtrafiks fantastiska biljettmaskiner tycks leva ett eget liv. Det var då jag kom att tänka på konduktörer. På den tiden existerade inte begreppet tjuvåkare. Jag började som släpvagnskonduktör för en herrans massa år sedan. Jag tror att vi konduktörer tjänade in vår lön bara på att hålla fripassagerarna borta. Dessutom var det städat och trevligt i vagnen eftersom vi alltid gick igenom "vår" vagn i vändslingan. Klotter hade inte vi hört talas om på den tiden. Vi hade ju uppsikt hela tiden.
- Jo jag kommer ihåg och jag noterar även jag skillnaden mellan då och nu.

- Du nu går vi ut och tar oss en bläcka och blir som folk i allmänhet....
- Du menar att vi skall bli skitfulla?
- Som folk i allmänhet sa jag ju... Du får väl tolka det som Du vill eller?

Inga kommentarer: